~If you dared yourself to move on, you will succeed~ John J Loco™

Monday, March 11, 2013

Masa

Assalamualaikum wrt dan selamat sejahtera. Sekian lama tidak menulis di blog kini aku kembali bermonolog smbl menaip di iphone ku yg semakin jahanam bertemankan rokok marlboro ice blast dan dunhill filter. Mata menatap skrin telefon bimbit tetapi telinga dipekakkan oleh siaran televisyen. Adakala mata menjeling tajam. Wajah yg fokus dan serius itu tidak berubah. Sesekali dahi dikerutkan. Mungkin mencari idea atau terlupa fakta2 penting.

Habis satu, datang satu lagi. Sebatang rokok marlboro ice blast dikeluarkan. Di letakkan sopan dibibir dan dinyalakan dgn lighter cricket berwarna biru. Harap2 lighter ni xhilang. Bisiknya dalam hati. Satu hembusan, fuhhh. Hembusan yang menyingkatkan nyawa. Xmengapa, mati itu pasti. Nikmati segalanya selagi mampu. Ikt mazhab lain, isap rokok makruh.

Tibe2 bijak berkata tentang agama. Dia teringat tujuan sebenar menulis. Sebenarnya die telah membuat keputusan utk berkahwin. Bakal isteri? Masih samar menanti insan yang kemerajukan. Mahu dipujuk mungkin. Tp memujuk bkn kehebatannya. Pdnya cukup sekadar mengatakan maafkan sy. Cukup! Esok lusa mungkin juga sebentar lg dia membalas. Penuh harap. Kalau tidak biarkan saja begitu.

Tiba2 tersentak dirinya. Mengapa post beliau bertajuk seperti itu? Lgsg xde kene mengena. Mungkin benar sumpahan pronto. 2 kali jumaat. Dan jumaat kedua sudah pn berlalu sebenarnya. Sakit di bahagian dada masih begitu. Adakala surut. Adakala tidak terbendung. Namun hati menggagahkan jasad. Minda x terkalah dek kesakitan. Akal semakin hilang fungsi utk berfikir. Jari seakan2 tumpul utk terus menaip. Lantas sebatang rokok dunhill filter hinggap di bibir. Mungkin cukup sampai di sini. Katanya di dalam hati. Butang post ditekan. Tamat

No comments:

Post a Comment

Click Here