~If you dared yourself to move on, you will succeed~ John J Loco™

Monday, August 17, 2009

Antara Keluarga, Kekasih dan Tugas.. Sebuah Pengorbanan

assalamualaikum...

Alhamdulillah.. seperti yang telah dinyatakan dalam entry yang lepas.. along dah selamat ditunangkan dengan pasangan pilihannya.. mudah-mudahan mendapat kebaikan yang diingini...

rase hati ni bersalah sgt.. sbgi seorg anak... xdpt hadir majlis tu, walaupun dah berkali-kali ibu suruh mintak cuti.. hari sabtu 2 ade latihan menembak.. n ps2 ade training rugby utk final.. minx maaf sgt2 kt keluarga tercinta...

kadang2 terase mcm berdosa.. sebab terlalu melebihkan tugas... mcmne pn.. harap semua dapat terima.. sbb ini amanah yang dikurniakan ALLAH.. pada saya.. kite kne laksanakan, walau mcm ne payah pn.. ade gk mulut2 yg berkate.. "sebok dating je ko ni"... kebenarannya.. kekasih hati pn dah lame x jmpe.. dah 2 bulan da... kebanyakan masa diluangkan utk tugas...evn hari ahad yang bleh outing pn da x keluar sekarang.. klu ade pihak2 yang berkecil hati.. harap mohon maaf...

antara keluarga, kekasih dan tugas.. sebuah pengorbanan... besar maknanya.. namun jelas jika diteliti.. kdg2 saya terfikir.. mcm ne klu kte tgh meluangkan masa bersama keluarga mahupun kekasih.. terjadi sesuatu yang mengancam negara?? maaf.. tugas perlu diutamakan.. kerana dalam melakukan tugas saya.. saya juga secara tidak langsung, menunaikan tanggungjawab saya.. membela keluarga dan insan2 yang tersayang.. mungkin xberape nmpk..tp fikir2kan lah.. mudah-mudahan anda mendapat hikmah disebalik ayat2 ini... sungguh hati terlalu sayang dan kasih kepada kalian.. namun.. tugas perlu diutamakan.. kerana ini adalah tanggungjawab yang dikurniakan-NYA.. jgnlah saya dipersoalkan lagi tentang ini.. dan saya harap anda semua faham tugas dan tanggungjawab saya... my job is my life, n i am a soldier..

wassalam..

3 comments:

  1. weh, tibe2 cam sebak aku je bc weh.
    hahahah!

    ReplyDelete
  2. ntah la..
    entry ni mmg aku rase kn agak keemosian sikit...
    rndu kot..
    hehe~

    ReplyDelete
  3. jgn sesakkn kpale
    pk kn pasl kekasih...
    sy try tuk phm awk..

    ReplyDelete

Click Here