~If you dared yourself to move on, you will succeed~ John J Loco™

Saturday, August 1, 2009

Journey..

da lame x update blog ni..
kesuntukan masa kononnye... alhamdulillah.. td pagi de pertandingan log relay... BN Jebat johan keseluruhan.. tahniah kepada semua yang terlibat secara langsung atau tidak langsung. walau bagaimanapun, kurang sedap mata memandang, bila ade org kate jebat korup( sbb event ni BN Jebat yg organize).. Korup kah organizer.. ada isu2 yang timbul selepas pertandingan, itu biasa.. tp yg xbestnye ble bnde ni dipertikaikan secara besar2an... pada aku, bnde cmni x patut berlaku, bile diumumkan johan, sme org 'boo'.. profesionalkah ini??come on la.. rate2 da berusia 20an.. tinggalkan la perangai budak2 2.. grow up.. be a man.. accept defeat.. ble dah kalah xyh la nk ckp org tu korup.. org ni cmni.. n klu dah menang jgn nk bangge2 sgt.. sbb ade kale nye kite diatas.. n ade kalenye kite akan jatuh.. pengajaran buat semua...

enuff bout that.. tanggal 15 ogos yg akan datang, kakak sulong aku, nurul hidayatullaila binti sahar, akan bertunang.. cm xpercaye.. haha.. da besar da rupenye adik beradik aku.. baru terbuka mate aku.. utk melihat bnde2 yg aku xpernah terfikir selame ni.. tahniah to u along...usia makin meningkat, perlu ada self-improvement.. tgglkn perkara2 yg x sepatut nya.. utk semua kayh.. xde niat nk menuding sape2.. hanya sekadar peringatan..

dalam kira2 3 bulan aku memegang jawatan, byk yg aku belajar... daripada cmne nk buat keje.. to how to manage people.. aku akui, care aku agak keras.. mungkin aku xleh nk lari daripada itu.. kerana ia sebahagian daripada jiwa aku.. aku tau.. ade mulut2 yang mengata.. aku tau..ssh utk org memahami keadaan/tugas yang dipikul org len.. xcept klu org 2 ade kt tempat die... b4 understanding other people.. try to understand urself first.. bru la senang.. we got to know the limits of ourself n our ranks.. bkn sme pn men terjah je.. jgn jadi berani yg membuta tuli.. gunakan akal yang dikurniakan ILLAHI..

okay..2 je kot en3 aku kali ni.. insyaALLAH aku akn lebih byk menulis pada masa2 akan datang..kpd yg terus setia membaca blog aku, terima kasih diucapkan..merci3!!

*p/s : aku amik class france sem ni.. =)

4 comments:

Click Here